Ászf

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

a fabricdecals.hu oldalon történő termékértékesítéshez

1. Az Eladó (vállalkozás)adatai:

Név: "PA-BE" Kereskedő Betéti Társaság
Székhely: 9022 Győr, Kisfaludy utca 36. I/l
Nyilvántartási szám: 08-06-003038
Nyilvántartó bíróság: Győri Törvényszék mint Cégbíróság
Levelezési cím: 1115 Budapest, Sárbogárdi út 6. Fsz.2
Adószám: 22453114-1-08
Telefonszám: +36203901302
E-mail: szegomiklos@fabricdecals.hu
Honlap: www.fabricdecals.hu
Bankszámlaszám: ERSTE Bank Hungary Zrt. 11600006-00000000-39679389

2. A webáruház működtetésére vonatkozó jogszabályok

-    a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
-    az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
-    a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
-    a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) kormányrendelet
-    a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet
-    az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXX. törvény
-    AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
-    AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)

3. Általános rendelkezések

3.1. A www.fabricdecals.hu weboldalt működtető vállalkozás, mint eladó (a továbbiakban Eladó) és a webáruházban terméket megrendelő vevő (a továbbiakban Vevő) között létrejövő szerződés tartalmát – a kötelezően alkalmazandó jogszabályok keretei között– a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg.
3.2. A weboldal használatával, így különösen a megrendelés folyamatával és teljesítésével kapcsolatos adatkezelési tevékenységgel kapcsolatos tájékoztatást a weboldalon közzétett adatkezelési tájékoztató tartalmazza.
3.3. A megrendelés elküldésének feltétele a jelen ÁSZF elfogadása.
3.4. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
3.5. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek.

4. A megrendelés folyamata

4.1.    Az Eladó a weboldalon a Termékek aloldalon teszi közzé a megvásárolható termékeket, és a Részletek feliratra kattintva érhető el az egyes Termékek leírása, ideértve a Művész nevét és a Termék (Mű) címét/megnevezése, 1 db falmatrica mérete, a csomagban található matricák darabszáma, valamint a használati utasítás.

4.2.    A weboldalon közzétett termékár forintban értendő, amely – amennyiben az Eladó az általános forgalmi adó alanyává válik - tartalmazza a termékekre vonatkozó 27% mértékű általános forgalmi adót. Az Eladó a weboldalon közzétett árakat egyoldalúan módosíthatja, az ár módosítása nem terjed ki a már megrendelt termékekre.

4.3.    A Vevő a Termék adatlapján kiválaszthatja a megrendelni kívánt csomagszámot, majd a Kosárba feliratra kattintással helyezheti a kiválasztott mennyiségű Terméket a virtuális kosarába, amelyről a weboldal a Termék kosárba helyezve! felugró ablak megjelenítésével tájékoztatja a Vevőt.

4.4.    A Vevő a Tovább vásárolok feliratra kattintva további Termékeket választhat ki, vagy a megrendelni kívánt Termékek kiválasztása után a Megrendelés feliratra kattintva befejezheti a megrendelést.

4.5.    A megrendelés összesítése rögzíti a kiválasztott Termék(ek) nevét, képét, a kiválasztott csomagok számát, a bruttó egységárat, valamint az összesen fizetendő összeget. A Vevő egy megrendeléssel legfeljebb 10 csomagot tud kiválasztani egy adott Termékből. A Vevő a kosárból eltávolíthatja a Termékeket, illetve növelheti vagy csökkentheti a kiválasztott csomagok számát. A Kosár kiürítése feliratra kattintással valamennyi kiválasztott termék törölhető a kosárból.

4.6.    Amennyiben a kosár tartalma megfelel a Vevő vásárlási szándékának, az oldalon kiválaszthatja a kívánt fizetési és szállítási módot.

4.7.    A fizetési és szállítási mód megadását követően a Vevő bejelentkezhet regisztrált fiókjába vagy – regisztráció nélkül – megadhatja a vásárláshoz szükséges adatokat. A megrendelés beküldésének nem feltétele a honlapon történő regisztráció. A megrendelés beküldéséhez és teljesítéséhez szükséges, kötelező adatokat az adatlapon * jelzéssel jelöljük. Amennyiben a Vevő a megrendelés beküldésével egyidejűleg fiókot hoz létre, a fiók regisztrációjáról az Eladó automatikus visszaigazolást küld.

4.8.    A megrendelés elküldésének feltétele, hogy a Vevő a jelölőnégyzet bepipálásával nyilatkozzon a jelen ÁSZF elfogadásáról, valamint hozzájáruljon a regisztráció során megadott vagy a megrendelés folyamatában rögzített személyes adatai kezeléséhez a megrendelés teljesítése érdekében.

4.9.    A nyilatkozattételt követően a Vevő a Megrendelés feliratra kattintva küldheti el megrendelését az Eladó számára. Amennyiben valamely kötelező adat hiányzik, vagy a Vevő nem nyilatkozott a jelen ÁSZF elfogadásáról és az adatkezeléshez történő hozzájárulásról, a megrendelés nem küldhető el. Felhívjuk a figyelmet, hogy a megrendelés elküldése fizetési kötelezettséggel jár.

4.10.    Amennyiben a Vevő a megrendelés befejezése előtt kilép az oldalról, a kosár tartalma nem törlődik.

4.11.    A megrendelés elküldése után a honlapon megjelenik a megrendelés visszaigazolás, amely tartalmazza a rendelés adatait: rendelésszám, a megrendelés dátuma, a fizetendő vételár összege részletezve és összesen, továbbá bankkártyás fizetési mód választása esetén a Fizetés felirat, amelyre kattintva a Vevő az OTP Simplepay fizetési felületén hajthatja végre a fizetési műveletet.
A Vevő bankkártya adataihoz az Eladó nem fér hozzá.

4.12.    Előre utalás fizetési mód választása esetén a megrendelés elküldését követően, bankkártyás fizetési mód esetén a sikeres fizetési műveletet követően az Eladó a megrendelésről a Vevő által megadott emailcímre automatikus visszaigazolást küld, amely tartalmazza a rendelés adatait: rendelésszám, a megrendelés dátuma, a vételár és a Vevő által fizetendő szállítási költség összege részletezve és összesen, valamint a választott fizetési módot, továbbá a számlázási és a szállítási adatokat. Előre utalás fizetési mód választása esetén a visszaigazolás tartalmazza a megrendelés kifizetéséhez szükséges utalási adatokat. A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email az Ön levelezőrendszerében megjelenik.

4.13.    Amennyiben a visszaigazoló email alapján észleli, hogy valamelyik adat téves, kérjük, hogy az info@fabricdecals.hu címre küldött levélben jelezze, a helyes adatok megadásával egyidejűleg.

5. Fizetési módok

5.1.    A megrendelt termékek árát a Vevő bankkártyás fizetéssel vagy közvetlen banki átutalás útján  egyenlítheti ki.

5.2.    Amennyiben a megrendelés folyamatában a Fizetés és szállítás oldalon a Vevő a Bankkártyás fizetés opciót választja, a megrendelés beküldését követően a weboldal elektronikus fizetési szolgáltató partnerünk, az OTP Simplepay felületére irányítja a Vevőt. Az OTP Simplepay fizetési tájékoztatóját (https://simplepartner.hu/PaymentService/Fizetesi_tajekoztato.pdf) a weboldalon folyamatosan közzétesszük.

5.3.     Amennyiben a megrendelés folyamatában a Fizetés és szállítás oldalon a Vevő az Előre utalás opciót választja, a Vevő a megrendelés visszaigazolásakor küldött díjbekérőn szereplő bruttó végösszeget 5 munkanapon belül utalja át az Eladó által a visszaigazoló levélben rögzített bankszámlaszámra. A megrendelés azonosítása érdekében szükséges, hogy a Vevő az utalás közleményében feltüntesse a rendelés számát. Amennyiben az átutalás a díjbekérő kiküldésétől számított 7 munkanapon belül nem teljesül, az Eladó a megrendelést törli, és erről a Vevőt írásban értesíti.

6. Szállítási mód

A megvásárolt termék(ek) szállítását a Vevő által megjelölt szállítási címre az Eladó a Magyar Posta szolgáltató igénybevételével biztosítja.

7. Teljesítési határidő

7.1 Az Eladó a Termék(ek) vételárának a bankszámláján történő jóváírását követően 2 munkanapon belül gondoskodik a termékek legyártásáról és kiszállításáról.
7.2. Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az Eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a Vevő jogosult a szerződéstől elállni.

8. Panaszügyintézés

8.1.    A Vevő, mint fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
-    az Eladó székhelyére küldött levélben
-    az Eladó elektronikus levélcímére küldött üzenetben
-    telefonon.

8.2.    A Vevő szóban vagy írásban közölheti a panaszát az Eladóval. A szóbeli panaszt az Eladó köteles azonnal megvizsgálni, és amennyiben szükséges, orvosolni. Amennyiben a Vevő a panasz kezelésének módjával nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Eladó a panaszról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, abban a panasszal kapcsolatos álláspontját rögzíteni, és azt a Vevő részére elküldeni, illetve -személyesen közölt szóbeli panasz esetén - egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vevő részére átadni.

8.3.    Az írásbeli panaszt az Eladó - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját az Eladó indokolni köteles.

8.4.    A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasznak az Eladó egyedi azonosítószámot ad. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vevőnek legkésőbb 30 napon belül az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.

8.5.    A panaszfelvételi jegyzőkönyv tartalmazza: a fogyasztó (Vevő) neve, lakcíme, a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja, a panasz részletes leírása, a fogyasztó (Vevő) által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok felsorolása, az Eladó nyilatkozata a fogyasztó (Vevő) panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges, a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó (Vevő) aláírása, a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig kell megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

8.6.    A panasz elutasítása esetén az Eladó köteles a fogyasztót (Vevőt) írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó (Vevő) lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy az Eladó a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

9. Egyéb, fogyasztóvédelmi igény-érvényesítési lehetőségek:

9.1.    Fogyasztóvédelmi eljárás

A Vevő fogyasztói jogainak megsértése esetén a jogsértéstől számított 3 éven belül jogosult kérelemmel fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el. (Elérhetőségek: http://www.kormanyhivatal.hu/

9.2.    Bírósági eljárás

A Vevő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében.

9.3.    Békéltető testületi eljárás

Amennyiben az Eladó a Vevő panaszát elutasítja, a Vevő jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó (Vevő) az Eladóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó (Vevő) erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó (Vevő) kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. Az Eladót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. A kérelemnek tartalmaznia kell
-    a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
-    a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
-    ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
-    a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
-    a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
-    a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
-    a testület döntésére irányuló indítványt,
-    a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen az Eladó írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről. Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ, elérhetőségek a http://www.bekeltetes.hu weboldalon találhatók.

9.4.    Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság által létrehozott https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints_hu honlapon a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat bírósági eljáráson kívül online rendezhetik. Ha panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

10. A Vevő elállási joga

10.1.    A Vevőt a terméknek a Vevő vagy az általa megjelölt, a szállítótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja. A Vevő elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

10.2.    Ha a szerződés megkötésére a Vevő tett ajánlatot, a Vevőt a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

10.3.    A Vevő az elállási nyilatkozatot az 1. melléklet szerinti nyilatkozat-minta felhasználásával vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján írásban gyakorolhatja.

10.4.    A Vevő elállási nyilatkozatát az Eladó annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.

10.5.    A Vevő elállása esetén az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Vevő által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

10.6.    Elállás esetén az Eladó a Vevőnek visszajáró összeget a Vevő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vevő kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vevőt ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

10.7.    A Vevő által pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelemért az Eladó felelősségét kizárja.

10.8.A Vevő felelőssége
- Ha a Vevő kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettsége.
- Visszatartási jog
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a Vevőnek visszajáró összeget, amíg a Vevő a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

10.9.    A Vevő kötelezettségei elállása esetén

-    A termék visszaszolgáltatása
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-ban foglaltaknak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
-    A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos közvetlen költségek viselése
A Vevő viseli a termék visszaküldésének közvetlen költségét. A terméket az Eladó címére kell visszaküldeni.
-    A Vevő felelőssége az értékcsökkenésért
A Vevő a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

 

11.    Tájékoztató a kellékszavatosságról és a termékszavatosságról (a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szerinti mintatájékoztató tartalma alapján)

11.1.     Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Eladó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kicserélést, kivéve, ha az igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

11.2.     Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

12. Részleges érvénytelenség

Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.

13.    Az ÁSZF elfogadásának joghatása

A Vevő az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatás elektronikus úton is megvalósulhasson.

Melléklet:
Elállási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: *
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében: *
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: *
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt